![](https://cdn.myportfolio.com/37d5873c-a752-4e59-894b-c3c0e5f28fc7/ba3bcef0-f431-4833-a1b7-9e54be5d3c25_rw_3840.jpg?h=70069d29b3707cbcc974d1115b05df86)
![](https://cdn.myportfolio.com/37d5873c-a752-4e59-894b-c3c0e5f28fc7/8c46e0b0-32f2-4770-b377-2acce96c92fa_rw_3840.jpg?h=a0928a9ff893ce5006619a66f3de9a78)
![](https://cdn.myportfolio.com/37d5873c-a752-4e59-894b-c3c0e5f28fc7/1ff662bd-e7ff-4a33-ad3b-0249a9b1c347_rw_1920.jpg?h=3f6fa0a8299e7bde514e580182b94833)
![](https://cdn.myportfolio.com/37d5873c-a752-4e59-894b-c3c0e5f28fc7/0912363a-d73c-49b4-a208-389c35e0dde0_rw_1920.jpg?h=02cd42781cc8b837587c9631163c264c)
![](https://cdn.myportfolio.com/37d5873c-a752-4e59-894b-c3c0e5f28fc7/07304b32-9182-46ab-bef3-7aefa4fc76c3_rw_3840.jpg?h=ddb719355da521b75c6c99974f6012b1)
![](https://cdn.myportfolio.com/37d5873c-a752-4e59-894b-c3c0e5f28fc7/506e0bd0-6f2b-4231-be4d-2c7cd7e93c1b_rw_1920.jpg?h=91ac2697a75a144863561e459601e503)
![](https://cdn.myportfolio.com/37d5873c-a752-4e59-894b-c3c0e5f28fc7/91955657-3352-45f1-a9e8-4dd32c7078a6_rw_1920.jpg?h=641524eed4027534ba39e7feca226149)
![](https://cdn.myportfolio.com/37d5873c-a752-4e59-894b-c3c0e5f28fc7/07396431-5a7b-4c17-b97f-32f0f581d47e_rw_1920.jpg?h=128a6d48bd72d2a92876f7540d14a23c)
![](https://cdn.myportfolio.com/37d5873c-a752-4e59-894b-c3c0e5f28fc7/c2174858-f32d-429e-81a8-8d96459111a5_rw_1920.jpg?h=7c516780f1f0297081ec16a8a4492bde)
![](https://cdn.myportfolio.com/37d5873c-a752-4e59-894b-c3c0e5f28fc7/b17d39b2-d991-4678-8363-12e7d9c0aa70_rw_3840.jpg?h=73fee0b4d4494620db47b7cff8da78e7)
![](https://cdn.myportfolio.com/37d5873c-a752-4e59-894b-c3c0e5f28fc7/f988294c-39ea-465f-a323-153891fe5537_rw_1920.jpg?h=01abe65e5195e4558301920915e0a533)
ARCHEOLOGIE WSPÓŁCZESNOŚCI Wystawa zbiorowa. Kuratorki: Małgorzata Miśkowiec i Alicja Głuszek. (…) Gabriela Chrabąszcz, Barbara Janczak, Natalia Kopytko i Joanna Sitarz pozwalają nam przez swoje prace, zetknąć się z tymi warstwami wiedzy oraz znaczeń. Dają nam jednak na tyle swobody, byśmy mogli sami doświadczyć i przyjąć to, co chcemy z wykreowanych przez nie epistemologii. Sposoby ich analiz są różnorodne. Prace „Naskórek”, „Tkanki” Gabrieli Chrabąszcz są najbardziej intymne i osobiste spośród prezentowanych. Gabriela skupia się na cielesności, na skórze, która stanowi naszą warstwę zewnętrzną, ochronną. Ona jest przedmiotem przemocy uwarunkowanej kulturowo i historycznie, urzeczywistnianej przez konkretnych sprawców. Na zupełnie innym biegunie spektrum egzystencji ludzkiej znajduje się praca Natalii Kopytko, "Human Weapon", diagnozująca źródło przemocy głęboko w jednostkach. Instalacja Barbary Janczak wnosi natomiast perspektywę makrostrukturalną w diagnozie aktualnej kondycji człowieka, włączając problematykę wielkich struktur społeczno-ekonomicznych, komunizmu / kapitalizmu. Gdzieś po środku sytuują się ─ przygotowane przez Joannę Sitarz ─ instalacja „Korpo” i praca "Working from Chmielnik". Stanowią one próbę uchwycenia napięć cywilizacyjnych i personalnych jednostki uwikłanej w pracę w korporacji na home office, wkraczających w przestrzeń prywatną domu.